1. Ogólne zasady korzystania z EPIKa
1.1. EPIK to elektroniczna Edukacyjna Platforma Informacyjno-Komunikacyjna, której celem jest wsparcie mieszkańców obszaru Lokalnej Grupy Działania (LGD) "Północne Mazowsze" w procesie komunikacji i edukacji na potrzeby skutecznego tworzenia, składania i realizacji projektów w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju (LSR) wdrażanej w latach 2016 – 2022. Funkcjonowanie platformy wynika z zapisów LSR i Planu Komunikacji.
1.2. Użytkownikiem platformy może być wyłącznie mieszkaniec, organizacja, firma lub instytucja, którzy działają na terenie 17 gmin wchodzących w skład obszaru LGD.
1.3. Platforma EPIK ułatwia pozyskiwanie praktycznych informacji i lepsze przygotowanie potencjalnych beneficjentów LSR do procesu składania wniosków, a następnie ich realizacji i rozliczania.
1.4. Platforma działa i dostępna jest nieodpłatnie pod adresem internetowym www.epik24.pl za pośrednictwem urządzeń komputerowych stacjonarnych i mobilnych (smartfon, tablet, laptop) 24h.
1.5. Główne treści i funkcjonalności platformy dostępne są wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników i są nieodpłatne.
1.6. Do głównych funkcjonalności platformy EPIK należą:
kursy edukacyjne w postaci prezentacji szkoleniowych pogrupowane w bloki szkoleniowe (szkolenia)
możliwość zadawania pytań do tematyki kursów szkoleniowych
testy sprawdzające online
ankiety badawcze
komunikaty i mailingi do użytkowników platformy EPIK
tematyczne forum dyskusyjne i czaty
1.7. Zasady korzystania z wyżej wymienionych funkcjonalności opisane są w dalszej części niniejszego regulaminu.
1.8. Uczestnicy/uczestniczki EPIK otrzymują:
dostęp do treści kursów tematycznych (prezentacji szkoleniowych) a tym samym lepsze przygotowanie do wnioskowania o środki na realizację projektów w ramach LSR;
możliwość zadawania pytań ekspertom i prowadzenia konsultacji online oraz udziału w forum dialogu i lepsze skomunikowanie interesariuszy LGD
możliwość sprawdzenia swojej wiedzy poprzez przystępowanie do cyklicznie organizowanych sprawdzianów (testów)
możliwość uzyskania partycypacyjnych punktów aktywności
komunikaty informacyjne e-mail na tematy organizacyjne i merytoryczne
możliwość zaliczenia szkolenia punktowanego w ramach kryteriów lokalnych wyboru projektów LSR, o których mowa w Kryteriach szczegółowych wyboru operacji do realizacji w ramach LSR.
1.9. Zaliczenie minimum trzech kursów tematycznych w ramach danego bloku tematycznego jest równoważne zaliczeniu szkolenia, punktowanego w ramach kryteriów lokalnych wyboru projektów LSR, o których mowa w Kryteriach szczegółowych wyboru operacji do realizacji w ramach LSR.
2.
Rejestracja
2.1.
Użytkownikiem platformy EPIK może być wyłącznie osoba
zarejestrowana – posiadająca swój login i hasło – określane w
momencie rejestracji.
2.2.
Rejestracja odbywa się jednorazowo, w dowolnym momencie, za
pośrednictwem formularza rejestrowego dostępnego na
głównej stronie platformy.
2.3.
Przy rejestracji użytkownik/użytkowniczka podaje swoje dane (m. in.
imię, nazwisko, adres, e-mail i in.). Dane te pozyskiwane są
wyłącznie na potrzeby działań komunikacyjnych, informacyjnych i
edukacyjnych związanych z realizacją LSR.
2.4. Dokonując
rejestracji użytkownik/użytkowniczka wyraża akceptację
niniejszego regulaminu i wyraża zgodę na przetwarzanie swoich
danych osobowych.
2.5. Do korzystania z funkcjonalności EPIK można przystąpić w dowolnym momencie po każdorazowym zalogowaniu się na platformie.
2.6. Informacje o aktualnych kursach, ankietach, testach, szkoleniach, spotkaniach i innych istotnych wydarzeniach związanych z realizację LSR i rozwojem LGD podawane są w aktualnościach i emitowane do użytkowników za pośrednictwem komunikatów e-mail, rozsyłanych na wskazany w momencie rejestracji adres e-mail.
2.7. Zakładka do rejestrowania się dostępna jest na lewym krańcu szarego paska menu platformy EPIK, a zakładka do logowania się na platformie dostępna jest na prawym krańcu szarego paska menu.
2.8. W przypadku zamiaru rezygnacji z użytkowania platformy EPIK należy przesłać taką prośbę do administratora EPIK drogą e-mail.
3. Kursy szkoleniowe
3.1. Celem kursów szkoleniowych jest wsparcie potencjalnych i aktualnych beneficjentów LSR w procesie odpowiedniego przygotowania projektów i wniosków aplikacyjnych, a następnie efektywnej realizacji przedsięwzięć projektowych, umożliwiających osiągnięcie zakładanych celów i wskaźników, zgodnych z LSR, programem Leader, wytycznymi PROW i innych dokumentów strategicznych i prawnych oraz zasadami zrównoważonego rozwoju.
3.2. Kursy szkoleniowe dostępne na platformie EPIK dzielą się na cztery bloki tematyczne (szkolenia):
A) Cele i zasady wdrażania LSR 2016 – 2022. W tym obszarze tematycznym dostępne są kursy związane z: celami ogólnymi i szczegółowymi LSR, pożądanymi kierunkami rozwoju, rodzajami i zakresami operacji i zasadami ich dofinansowania, wytycznymi dokumentów strategicznych, programowych i prawnych związanych z instrumentem rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, programem LEADER i PROW 2014 – 2020.
B) Tworzenie i realizacja projektów w ramach LSR. W tym obszarze tematycznym dostępne są kursy związane z: tworzeniem odpowiednich i skutecznych projektów, zasad i sposobów realizowania operacji i przedsięwzięć, wymogami formalnymi i merytorycznymi, określaniem i wypełnianiem wskaźników produktu i rezultatu, realizacją i rozliczaniem projektów, aspektami marketingowymi, ekonomicznymi i promocyjnymi
C) Społeczność i przedsiębiorczość. W tym obszarze tematycznym dostępne są kursy związane z: uwzględnianiem aspektów społecznych w realizowanych operacjach, diagnozowaniem i rozwiązywaniem określonych problemów społecznych, tworzeniem i utrzymywaniem miejsc pracy, integracją i ekonomią społeczną i społeczną odpowiedzialnością biznesu, stymulowaniem rozwoju lokalnego kapitału społecznego i ludzkiego, rozwiązaniami innowacyjnymi i inteligentnymi (smart) w rozwoju lokalnym.
D) Środowisko i klimat. W tym obszarze tematycznym dostępne są kursy związane z: praktyczną ochroną środowiska w realizowanych projektach i ochroną klimatu, wymaganych programem, działalności gospodarczej i rolniczej, zmniejszaniem emisyjności, ekologizacją i zrównoważonym rozwojem lokalnym, działaniami adaptacyjnymi do skutków zmian klimatu.
3.3. Szczegółowy zakres tematyczny kursów edukacyjnych (e-kursów) określony programem, dostępnym w zakładce PROGRAM
3.4. Każdy kurs szkoleniowy składa się z prezentacji szkoleniowej dostępnej do pobrania w formacie PDF, opcji pytań i odpowiedzi (patrz. pkt. 4 regulaminu) oraz testu online (patrz. pkt. 5 regulaminu).
3.5. Aby uruchomić kurs należy po zalogowaniu się na platformie EPIK kliknąć w kolorową ramkę danego bloku tematycznego (szkolenia), a następnie wybrać określony tematycznie kurs poprzez kliknięcie w jego białą nazwę. Następnie należy pobrać i otworzyć prezentację PDF.
3.6. Po przyswojeniu treści kursu można przystąpić do przypisanego do niego testu, dostępnego cyklicznie online. Warunkiem zaliczenia danego kursu szkoleniowego jest przyswojenie treści kursu w zakresie umożliwiającym zdanie testu online sprawdzającego gruntownie wiedzę i nabyte umiejętności. (patrz pkt 5 regulaminu).
3.7. Warunkiem zaliczenia szkolenia punktowanego w ramach kryteriów lokalnych wyboru projektów LSR, o których mowa w Kryteriach szczegółowych wyboru operacji do realizacji w ramach LSR, wymagane jest zaliczenie min. trzech kursów online w ramach danego bloku tematycznego (szkolenia).
3.8. Absolwent szkolenia może uzyskać zaświadczenie jego ukończenia.
4.
Baza pytań i odpowiedzi
4.1.
W ramach każdego kursu zalogowani uczestnicy/uczestniczki mają
możliwość prowadzenia konsultacji online poprzez opcję zadawania
pytań dotyczących tematyki każdego kursu.
4.2.
Pytania zadaje się poprzez ich wpisywanie w okienko dialogowe
dostępne dla zalogowanych uczestników w ramce kursu.
4.3.
Pytania i odpowiedzi, po zatwierdzeniu przez moderatora platformy
udzielane są w przeciągu 7 dni roboczych i publikowane w bazie
pytań i odpowiedzi grupowanej. wg tematyki kursów.
4.4.
Za każde pytanie merytoryczne (bezpośrednio powiązane z tematem
danego kursu lub określonym problemem) przyznawany jest jeden punkt
aktywności (patrz pkt. 7 regulaminu).
4.5.
Lista zadanych indywidualnie pytań dostępna jest w zakładce TWOJA STRONA
4.6. W przypadku nie uznania danego pytania przez eksperta lub nie udzielenie na nie odpowiedzi w przeciągu siedmiu dni roboczych, zadającemu przysługuje odwołanie, składane pisemnie na adres mailowy do moderatora EPIK, podany w zakładce KONTAKT
5.
Testy sprawdzające
5.1.
Testy sprawdzające przypisane są po jednym do każdego kursu
szkoleniowego i dostępne są wg. kolejności kursów szkoleniowych.
5.2.
Zadaniem testów jest sprawdzanie stanu wiedzy uczestnika na temat
określony w danym kursie szkoleniowym.
5.3.
Przyswojenie przez uczestnika/uczestniczkę kursu treści kursu jest
wystarczające do zaliczenia testu sprawdzającego
5.4.
Poszczególne testy składają się z 10-ciu pytań, punktowanych po
1 punkt każde pytanie oraz z pięciu opcjonalnych odpowiedzi do
każdego pytania, w tym jednej prawdziwej, którą należy zaznaczyć
w momencie rozwiązywania testu online.
5.5.
Maksymalny czas udzielania odpowiedzi na każde pytanie testowe
wynosi 2 minuty (120 sekund), łącznie maksymalnie 20 minut na każdy
test.
5.6.
Maksymalna liczba punktów, jaką można uzyskać z danego testu to
10 punktów.
5.7.
Minimalna liczba punktów warunkująca zaliczenie każdego testu to 8
punktów.
5.8.
Do zaliczenia testu wymagana jest znajomość treści wykładu i
uzyskanie minimum 80% przyjętej punktacji w danym teście.
5.9.
Podchodzenie do testów możliwe jest w trakcie trwania
comiesięcznych sesji testowych.
5.10.
Rodzaj, brzmienie lub kolejność pytań testowych, a tym samym i
odpowiedzi, może ulegać zmianie.
5.11. Każda sesja testowa trwa przez okres 14-tu dni.
5.12. Sesje testowe organizowane są cyklicznie, w drugiej połowie miesiąca.
5.13.
Informacja o indywidualnych podejściach do testów, tj. o ich
rozpoczęciu, ukończeniu i zaliczeniu lub niezaliczeniu znajduje się
w zakładce TWOJA STRONA.
5.14.
Informacja o terminach dostępności testów zamieszczana jest na
głównej tablicy informacyjnej w zakładce E-KURSY
w
ramach poszczególnych bloków tematycznych oraz w komunikatach
mailngowych.
6.
Forum Dialogu
6.1. Uczestnicy EPIK mogą korzystać z funkcjonalności FORUM DIALOGU służącemu wymianie informacji na zagadnienia i kwestie podjęte w kursach tematycznych, jak również na temat realizowanych przedsięwzięć i operacji w ramach LSR oraz spraw bezpośrednio związanych z obszarem LGD.
6.2. W forum może uczestniczyć wyłącznie osoba zarejestrowana i zalogowana w EPIK, a na Forum widoczny jest jej login.
6.3. Uczestnictwo w Forum polega na umieszczeniu wpisu w ramach danego postu tematycznego lub na zainicjowaniu nowego postu online.
6.4. Forum jest moderowane przez administratora EPIK.
6.5. Na Forum mogą być zamieszczane wyłącznie wypowiedzi merytoryczne. W przypadku wpisów niemerytorycznych będą one usuwane.
6.6. W przypadku wypowiedzi emocjonalnych lub wpisów zawierających słowa wulgarne, epitety lub aluzje osobiste, ich autor/autorka zostanie usunięty/usunięta z bazy użytkowników/użytkowniczek EPIK.
6.7. Na Forum powinny być zamieszczane zasadniczo wypowiedzi oznajmujące, a nie pytania, które z kolei powinny być zadawane do kursów tematycznych (patrz. pkt. 4 regulaminu).
6.8. Wypowiedzi, uwagi lub opinie krytyczne, o ile są stosowne, powinny być przesyłane drogą mailową na adres administratora (moderatora) EPIK wskazany w zakładce KONTAKT.
7. Partycypacyjne punkty aktywności
7.1. Korzystanie z określonych funkcjonalności platformy EPIK umożliwia uzyskanie przez użytkownika specjalnych punktów aktywności.
7.2. Punkt aktywności przyznawany jest za zadanie merytorycznego pytania do kursu, o czym mowa w pkt. 4 regulaminu.
7.3. Punkt aktywności naliczany jest w momencie uznania pytania i udzielenia na nie odpowiedzi przez eksperta (moderatora).
7.4. Pozyskane punkty aktywności wyszczególnione są na indywidualnym koncie użytkownika/użytkowniczki w zakładce TWOJA STRONA
8. Ankiety
8.1. Platforma EPIK wyposażona jest w mechanizm ankiet i sond badawczych, służących pozyskaniu opinii użytkowników i użytkowniczek EPIK, mieszkańców obszaru i członków LGD na określone tematy i zagadnienia.
8.2. Poszczególną ankietę wypełnia się poprzez kliknięcie w zakładkę ANKIETA
9.
Zakładka "Twoja Strona" i "Kontakt"
9.1.
Zakładka TWOJA STRONA dostępna jest w menu głównym platformy szkoleniowej i dostępna
jest po zalogowaniu się na platformę EPIK.
9.2. Zalogowani uczestnicy szkoleń mają możliwość stałego wglądu do informacji o: zaliczonych lub nie zaliczonych testach; uzyskanych punktacjach; zadanych przez siebie pytaniach i uzyskanych odpowiedziach; otrzymanych punktach aktywności.
9.3. W przypadku potrzeby skontaktowania się z administratorem i moderatorem platformy, spostrzeżenia nieprawidłowości technicznej lub merytorycznej (np. nieodpowiedniego wpisu), awarii systemu EPIK lub zamiaru zgłoszenia uwagi lub propozycji należy wysłać powiadomienie na wskazany w zakładce KONTAKT adres e-mail lub skontaktować się telefonicznie.
10.
Polityka prywatności i cookies
10.1.
Platforma EPIK nie udostępnia osobom trzecim danych personalnych i
adresowych użytkowników i użytkowniczek, które wykorzystywane są
wyłącznie w celu prowadzenia działań komunikacyjnych,
informacyjnych i edukacyjnych związanych z realizacją Planu
Komunikacji LSR 2016 – 2022.
10.2.
Serwis informatyczny platformy wykorzystuje m. in. pliki cookies w
celu zapewnienia komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania
z funkcjonalności. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony
bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę
na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia
przeglądarki decydujące o ich użyciu.